Ștefan cel Mare, Parcul Catedralei și pietonala – cum te poți îndrăgosti de Chișinău

arhitectură Chișinău

A fost un an aglomerat pentru mine. Mă refer aglomerat în excursii în alte țări. După Bruxelles/Brugges și Roma, a venit rândul unui citybreak în Chișinău, capitala Moldovei. Am plecat din Piatra Neamț și nu am ieșit din cuvântul celui care îmi dădea indicații din aplicația Waze. A zis să merg în vama Albița, acolo m-am dus!

Drumul din vamă și până la Chișinău a fost de vis pentru mine. Asfaltat, neted, străjuit fie de pădurile din Rezervația Naturală Codrii, fie de copaci plantați la distanțe egale și o vreme absolut minunată, cum se vede și din fotografiile făcute de pe drum.

Am ales cazare de pe Airbnb

La intrarea în oraș, Waze a ales centura orașului, care nu a fost deloc precum drumul până în Chișinău. Era aglomerată, plină de gropi, dar nu m-am lăsat. Cu ajutorul lui Waze, am ajuns la apartamentul de pe Airbnb, unde urma să mă cazez. Andrei, proprietarul, mi-a făcut turul apartamentului, mi-a indicat gheața din congelator (fiind vară) și vinul de la Cricova din frigider, cadou din partea lui și apoi eu am plecat prin oraș, pentru că el mai avea puțin de pregătit apartamentul. Sosisem mai devreme decât era programat.

Sfatul Țării, Ștefan cel Mare și Piața Marii Adunări Naționale

Încântată, am luat-o la picior prin oraș. Eram cazată foarte aproape de centru, dar chiar și așa, habar nu aveam încotro era centrul. Am cumpărat de la un chioșc de lângă apartament o hartă de tip militar, cu ajutorul căreia am deslușit unde voiam să ajung.

De pe Str. Serghei Șciusev (a se citi Șiusev!) am coborât pe strada Sfatul Țării, m-am intersectat cu Str. București pe care se află Ambasada Română, până am ajuns pe Bdul. Ștefan cel Mare, principala arteră din Chișinău. Pe drum am admirat o mulțime de case cu o arhitectură deosebită.

Iar când am ajuns pe bulevardul mare, am făcut dreapta și am dat de Președinția Moldovei, de Parlament, de Teatrul de operă și balet, de Grădina Publică Ștefan cel Mare și de Piața Marii Adunări Naționale.

Parcul Catedralei și pietonala din Chișinău

De aici am mers până la Parcul Catedralei Nașterea Domnului, coborând apoi pe pietonală, unde am descoperit că orașul ăsta chiar are, pe alocuri, un aer vestic. Mi-a plăcut foarte mult zona respectivă, unde călcam pe piatră cubică, erau felinare vintage pe ambele părți și treceam printre localuri pline de oameni care se bucurau de ziua minunată.

Nu ar trebui să uit să menționez plăcintăria de pe strada Columna, de unde mi-am luat plăcinte cu cartofi și cu vișine. Au fost delicioase.

Curent de la McDonald’s

Am făcut poze peste tot și apoi m-am oprit la McDonald’s să îmi încarc puțin măcar unul dintre telefoane. Cei de acolo au fost destul de drăguți și mi-au dus telefonul la loc de cinste în spate, unde s-a încărcat cât am sorbit dintr-o limonadă luată cu scopul de a-mi plăti curentul consumat cu telefonul meu.

Când am ajuns la apartament, am vrut să îmi încarc telefoanele și am descoperit că nu am niciun încărcător. Iată că to-do list pentru a doua zi s-a îmbogățit cu încă ceva: să cumpăr încărcător.

Credite foto: arhiva personală

S-ar putea să-ți placă și...

5 Comentarii

• Reply Muzeul Național de Artă, Berd's Hotel și Viktor - a doua zi în Chișinău (I) - Rahela Petrescu 13 noiembrie 2017 at 12:24 am

[…] că am uitat ambele încărcătoare la Piatra Neamț, a doua zi am intrat pe internet și am căutat cel mai apropiat magazin de […]

• Reply Rahela 9 noiembrie 2017 at 2:04 pm

Am remarcat și eu curățenia. Am remarcat peste tot pe bulevardul principal oameni care lucrau la aspectul străzii. Cu foarfeca de tăiat iarbă, măturau, curățau pomii și multe alte chestii.
    Cât despre articolul tău, mă bucur că te-am impulsionat să îți sufleci mânecile și să treci la treabă. :)) La cât mai multe articole, zic! 😉

• Reply Irina Sima 9 noiembrie 2017 at 1:56 pm

Hmmm… regret ca am stat doar 2 ore in Chisinau, dar in putinul timp m-am bucurat din plin. Chisinaul e superb. Mi-am propus sa revin cu alta ocazie de data asta cu masina personala, nu doar in delegatie. Eu am fost destul de limitata de timp in special si nu am putut vizita prea multe, insa prima impresia a fost: WOW. La fel cum te-a impresionat si pe tine si pe mine m-a impresionat drumul pana la Chsinau cu pomii plantati de-a lungul soselei, spatiul verde ingrijit (iarba tunsa si fara gunoaie).
    Noi am stat in Calarasi. Si acolo e foarte frumos… e un orasel micut, cochet si diferit de orasele municipiu de judet de la noi, chiar daca si Calarasi e „capitala” de raion.
    Astept cu nerabdare urmatorul articol. Al meu a asteptat ceva timp in draft doar pentru ca nu descarcasem pozele. Dar mi-ai dat un imbold sa nu mai „lenevesc”.

• Reply Rascanu Alexandru 8 noiembrie 2017 at 10:34 pm

In concluzie ce poti spune despre Chisinau?

• Reply Rahela 9 noiembrie 2017 at 9:51 am

Încă nu am terminat seria despre Chișinău. Dar pot spune că m-a vrăjit. Deși am remarcat câteva probleme, orașul este cu siguranță în dezvoltare. Mai multe într-un articol special cu impresiile mele din Chișinău. 🙂